Linia Stratomaster Velocity składa się z szesnastu mikroprocesorowych przyrządów pasujących do otworów 60 mm (2 1/4").
Bazują na zrobionych na zamówienie, wysoko rozdzielczych wyświetlaczach, które zapewniają doskonałą czytelność, nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Dodatkowo wbudowane podświetlenie pozwala na łatwość odczytu w godzinach wieczornych i nocnych.
Posiadają pokrętło i dwa przyciski do łatwego przechodzenia poprzez poszczególne pozycje menu i dostępu do specyficznych funkcji każdego przyrządu.
Linia Stratomaster Infinity może być zasilana napięciem prądu stałego od 8 do 30 V. Zawiera również zabezpieczenie przed skokami napięcia i odwrotną polaryzacją.
Aktualizacje oprogramowania Infinity miejsce wolne Rysunek montażowy
ALT-1 |
ALT-2 |
ASI-1 |
ASX-1 |
AV-1 |
BAT-1 |
E-3 |
FF-1 |
GF-1 |
MAP-1 |
RTC-2 |
RV-1 |
RV-2 |
TC-1 |
TP-1 |
ALT-1 zawiera w sobie precyzyjny wysokościomierz i wariometr o szerokim zakresie działania. Wysokościomierz jest zgodny z założeniami międzynarodowej atmosfery wzorcowej w zakresie od -700 ft aż do 40 000 ft. Wysokościomierz zawiera wyjście szeregowe, które w połączeniu z konwerterem MGL CNV-AT może być wykorzystane jako interfejs kodu Gillhama dla transpondera
Wskazania wariometru są skompensowane wysokościowo i mogą być wyświetlane zarówno w ft/min jak i w m/s. Odczyt cyfrowy w zakresie od +/-20 ft/min do +/-10 000 ft/min. Logarytmiczny odczyt analogowy w zakresie +/-2000 ft/min. Wariometr może zostać skalibrowany przez użytkownika po zainstalowaniu go w samolocie.
Ponadto ALT-1 posiada czujnik temperatury zewnętrznej, który służy do określenia wysokości gęstościowej samolotu. ALT-1 może być również wykorzystany do pomiaru wysokości względnej jak również ma możliwość wprowadzenia przez pilota wysokości referencyjnej oraz szerokość pasma odchyłki, w których powinien się utrzymać.
ALT-2 zawiera w sobie precyzyjny wysokościomierz i wariometr o szerokim zakresie działania. Wysokościomierz jest zgodny z założeniami międzynarodowej atmosfery wzorcowej w zakresie od -700 ft aż do 40 000 ft. Wysokościomierz posiada wyjście RS232, które może przesyłać dane w różnych protokołach zgodnych z szeregowymi wejściami transponderów m.in. Garmin, Magellan, Northstar, Trimble, Microair. Wysokość może być przedstawiana w stopach i w metrach, ciśnienie lokalne może być ustawiane w milibarach lub calach Hg.
Wskazania wariometru są skompensowane wysokościowo i mogą być wyświetlane zarówno w ft/min jak i w m/s. Odczyt cyfrowy w zakresie od +/-20 ft/min do +/-10 000 ft/min. Logarytmiczny odczyt analogowy w zakresie +/-2000 ft/min. Wariometr może zostać skalibrowany przez użytkownika po zainstalowaniu go w samolocie
Ponadto ALT-2 posiada czujnik temperatury zewnętrznej, który służy do określenia wysokości gęstościowej samolotu. ALT-2 może być również wykorzystany do pomiaru wysokości względnej jak również ma możliwość wprowadzenia przez pilota wysokości referencyjnej oraz szerokość pasma odchyłki, w których powinien się utrzymać.
Prędkościomierz ASI-1 to przyrząd zapewniający wskazania w szerokim zakresie prędkości zarówno w formacie cyfrowym jak i analogowym. Pomiar prędkości oparty jest o ciśnienie pełne oraz statyczne pobierane z rurki Pitota.
Ponadto ASI-1 dysponuje 24 pozycyjną automatyczną książką lotów, w której rejestruje czas trwania ostatnich 24 lotów, licznik pokonanej drogi powietrznej i wyświetla czas trwania aktualnego lotu.
Prędkość może być wyświetlana w mph, km/h lub kt, przy czym przebyta droga powietrzna wyświetlana jest w korespondujących jednostkach.
Wyświetlacz analogowy może być skalowany stosownie do prędkości osiąganych przez samolot. Wyświetlane są na nim również znaczniki dla prędkości Vs, Vf, Vno i Vne. Czułość przyrządu może być regulowana przez użytkownika tak by skompensować błędy związane z położeniem rurki Pitota.
ASI-1 może mierzyć prędkość w zakresie od 16mph do 250mph i doskonale sprawdza się w wolniejszych samolotach dzięki doskonałej czułości i liniowości przy niskich prędkościach.
Wysokościomierz/prędkościomierz ASX-1 to przyrząd oparty na precyzyjnym wysokościomierzu i czułym, szerokozakresowym prędkościomierzu.
Wysokościomierz jest zgodny z założeniami międzynarodowej atmosfery wzorcowej w zakresie od -700 ft aż do 40 000 ft. .
Wysokościomierz zawiera wyjście szeregowe, które w połączeniu z konwerterem MGL CNV-AT może być wykorzystane jako interfejs kodu Gillhama dla transpondera. Wysokość może być przedstawiana w stopach i w metrach, ciśnienie lokalne może być ustawiane w milibarach lub calach Hg.
Prędkościomierz może mierzyć prędkość w zakresie od 16mph do 250mph i doskonale sprawdza się w wolniejszych samolotach dzięki doskonałej czułości i liniowości przy niskich prędkościach
Pomiar prędkości oparty jest na połączeniu przyrządu ze standardową rurką Pitota. Ciśnienie statyczne może być pobierane z portu statycznego lub z kabiny.
Prędkość może być wyświetlana w mph, km/h lub kt, przy czym przebyta droga powietrzna wyświetlana jest w korespondujących jednostkach. Czułość przyrządu może być regulowana przez użytkownika tak by skompensować błędy związane z położeniem rurki Pitota.
ASX-1 poprzez łącze airtalk może współpracować z Infinity FF-1lub Velocity FF-3 (komputer paliwowy dla jednego lub dwóch zbiorników) i czujnikiem orientacji SP-4/SP-5.
Ponadto ASX-1 dysponuje 24 pozycyjną automatyczną książką lotów, w której rejestruje czas trwania ostatnich 24 lotów, licznik pokonanej drogi powietrznej i wyświetla czas trwania aktualnego lotu. ASX-1 to idealne rozwiązanie w sytuacji gdy zachodzi konieczność oszczędzania miejsca na desce przyrządów
AV-1 może służyć jako wyświetlacz do czujników orientacji lub zaawansowanego kompasu lub obu tych czujników razem. Opis czujników, które również wykorzystywane są przez inne przyrządy MGL, znajduje się w dziale poświęconym szklanym kokpitom.
AV-1 może być skonfigurowany do wyświetlania:
Możliwe jest również dzielenie pakietów czujników pomiędzy wyświetlacze różnej wielkości np. z Infinity AV-2 (wyświetlacz Ø 80 mm). Na przykład możliwe jest wyświetlanie sztucznego horyzontu na wyświetlaczu Velocity AV-2 (Ø 80 mm), a kompasu i zakrętomierza na wyświetlaczu Infinity AV-1 (Ø 60 mm).
Idąc dalej.... wykorzystując po jednym czujniku SP-2 i SP-4 można stworzyć w pełni zdwojony układ 6 wyświetlaczy: dwa sztuczne horyzonty, dwa zakrętomierze z chyłomierzem (kulką) i dwa kompasy.
BAT-1 to przyrząd służący kontroli stanu akumulatora. Może być wykorzystywany zarówno w instalacjach z akumulatorami ołowiowo-kwasowymi jak i żelowymi. Jest wyjątkowo przydatny do określenia stanu akumulatora, stanu ładowania jak i bieżącego zapotrzebowania na prąd samolotu. BAT-1 może być wykorzystywany zarówno w instalacjach 12V jak i 24V i może mierzyć napięcie do 30V DC.
System monitorowania prądu oparty jest na tradycyjnym boczniku pomiarowym o znamionowym spadku napięcia 50mV co czyni przyrząd zdolnym do pomiaru prądu od 5A do 500A. Przyrząd zawiera programowalny alarm niskiego/wysokiego napięcia automatycznie ostrzegający o awarii akumulatora lub prądnicy.
E-3 to uniwersalny kontroler pracy silnika w kompaktowej obudowie Ø60 mm (2 1/4") łączący w sobie wszystko, co jest potrzebne do monitorowania większości mniejszych silników lotniczych zarówno dwu- jak i czterosuwowych produkcji np. firm Rotax, Continental i Lycoming. Większość konwersji samochodowych również może korzystać z E-3.
E-3 może kontrolować do 4 kanałów termoparowych EGT/CHT, wejście RPM (obrotomierz), uniwersalne wejścia dla temperatury i ciśnienia oleju oraz napięcie zasilania.
E-1 lub E-3 to zdecydowanie rozwiązanie o najwyższym współczynniku możliwości do kosztu w dziedzinie kontroli pracy silnika!
FF-1 może być podłączony do jednego lub dwóch czujników przepływu paliwa i jednego lub dwóch czujników stanu paliwa. Pełną funkcjonalność osiąga przy podłączeniu zarówno czujnika stanu jak i poziomu paliwa lub też przy podłączeniu tylko czujnika przepływu paliwa. W tym drugim przypadku poziom paliwa jest obliczany na podstawie jego zużycia i podanego stanu początkowego. Dla układów paliwowych ze zwrotem paliwa do zbiornika możliwy jest pomiar różnicowy.
FF-1 współpracuje ze standardowymi samochodowymi czujnikami poziomu paliwa i dzięki wielopunktowej kalibracji zachowuje dużą dokładność wskazań nawet przy nietypowych kształtach zbiorników. Również współpracuje z większością standardowych czujników zużycia paliwa. Przy kalibracji należy wprowadzić do FF-1 wartość współczynnika K. MGL Avionics dostarcza bardzo lekki, wielozakresowy czujnik zużycia paliwa, który idealnie współpracuje z FF-1
Dodatkowo FF-1 może wykorzystać wartość prędkości (poprzez przewód airtalk podłączony do Infinity ASI-1/ASX-1) Velocity ASI-3/ASX-2), lub prędkość względem ziemi (GS) (wykorzystując opcjonalny kabel FF-1 - RS232 GPS podłączony do wyjścia RS232 NMEA odbiornika GPS) do określenia zasięgu lotu.
Przyrządy Infinity FF-1, Velocity FF-3 i Flight-2 mają możliwość podłączenia do GPS z wyjściem RS232 NMEA, co pozwala na określenie zasięgu lotu na podstawie rzeczywistej prędkości względem ziemi (GS). Odbiornik GPS musi mieć możliwość wysyłania sygnału GPRMC.
GPS NMEA Interface Cable manual
GF-2 to wskaźnik pozwalający mierzyć przeciążenie oddziałujące na samolot w zakresie +/-10g. Przeciążenia oddziałujące na samolot są wyraźnie widoczne na dużym, podświetlanym wyświetlaczu, zarówno numerycznie jak i graficznie.
GF-1 posiada również zdolność rejestracji maksymalnej wartości przeciążenia w stałej pamięci, a w pamięci czasowej przeciążenia osiągnięte od chwili włączenia zasilania. GF-1 posiada ponadto dwa niezależne liczniki do zliczania, ile razy założona wartość przeciążenia została osiągnięta.
Może on również mierzyć przeciążenie nie będąc zainstalowanym dokładnie w osi pionowej samolotu
Ciśnienie może być wyświetlane w milibarach, barach, PSI, kG/cm2 (atmosfera techn.), calach lub milimetrach słupa rtęci, kPa lub atmosferach fizycznych. Możliwe jest również wyświetlanie analogowe w postaci wykresu słupkowego z wybraną rozdzielczością. MAP-1 zaprojektowany został jako wskaźnik ciśnienia kolektora, jednakże ze względu na uniwersalny charakter i dokładność wskazań może być wykorzystywany również w innych aplikacjach.
Dodatkowo MAP-1 zawiera:
Ciśnienie w kolektorze silnika, ciśnienie doładowania, barometr, ciśnienie paliwa lub oleju (z dodatkowym zestawem izolacyjnym), ciśnienie odniesienia, projektowanie i badanie profili lotniczych.
Każda strefa czasowa może być zaprogramowana z dodatkowym godzinnym przesunięciem, tak by umożliwić obsługę czasu letniego i zimowego. Lokalne przesunięcia czasowe mogą być dodawane lub odejmowane. Stoper i liczniki mogą być obsługiwane równocześnie z programowalnym alarmem, co czyni RTC-2 szczególnie użytecznym w zawodach sportowych.
Temperatura zewnętrzna może być wskazywana zarówno w stopniach Celsjusza jak i Fahrenheita. Wyświetlacz może automatycznie lub ręcznie zmieniać pomiędzy wyświetlaniem czasów i temperatury.
Wymienna bateria litowa zapewnia podtrzymanie czasu.
RV-1 to uniwersalny obrotomierz, w tym również obrotów rotora. Typowym zastosowaniem jest pomiar prędkości obrotowej silników lub rotorów wiropłatów.
Odczyt podawany jest w formie cyfrowej lub analogowej w postaci skalowalnego wykresu. RV-1 posiada wbudowaną 24 pozycyjną automatyczną książkę lotów, w której rejestruje czas trwania ostatnich 24 lotów, chroniony hasłem licznik motogodzin (można ustawić do dotychczasowego nalotu), licznik czasu lotu/pracy silnika i programowalny licznik przeglądów przypominający o pracach planowych.
RV-1 posiada wbudowany alarm ostrzegający o przekroczeniu dopuszczalnych obrotów jak również rejestruje maksymalne obroty w stałej pamięci.
RV-2 to uniwersalny wyświetlacz obrotów turbiny, który można dopasować do wielu zastosowań. Typowym zastosowaniem jest wyświetlanie obrotów turbiny dla N1 i N2. RV-2 może współpracować ze standardowymi czujnikami obrotów, ale również może korzystać z prawie każdym sygnałem elektrycznym związanym z obrotami turbiny.
Odczyt podawany jest w formie cyfrowej lub analogowej w postaci skalowalnego wykresu. RV-2 posiada wbudowaną 24 pozycyjną automatyczną książkę lotów, w której rejestruje czas trwania ostatnich 24 lotów, chroniony hasłem licznik motogodzin (można ustawić do dotychczasowego nalotu), licznik czasu lotu/pracy turbiny i programowalny licznik przeglądów przypominający o pracach planowych. RV-2 posiada wbudowany alarm ostrzegający o przekroczeniu dopuszczalnych obrotów jak również rejestruje maksymalne obroty w stałej pamięci.
Wskazania TC-1 cechują się wysoką dokładnością dzięki wbudowanym krzywym linearyzacji termopar i kompensacji temperatury spoin odniesienia termoelementów (cold junction compensation). Termopary mogą być typu K, J lub E. Temperatury mogą być wyświetlane w stopniach Celsjusza lub Fahrenheita w zakresie od -270°C to 1370°C (-454°F to 2498°F). Dla każdego kanału można zaprogramować alarm wysokiej temperatury.
TC-1 dla każdego kanału rejestruje w stałej pamięci maksymalne osiągnięte temperatury
TP-1 może być zaprogramowany przez użytkownika do wielu zakresów wskazań temperatury/ciśnienia i może być dostosowany do wielu różnych typów czujników.
Temperatura może być mierzona za pomocą standardowych opornościowych czujników motoryzacyjnych (NTC) jak również czujnikami półprzewodnikowymi MGL LM335. Ciśnienie może być mierzone standardowymi czujnikami opornościowymi (np. VDO), czujnikiem Rotax 4-20mA jak również czujnikami 0-5V (np. UMA). Dodatkowo, dla niestandardowych czujników, sygnały wejściowe temperatury i ciśnienia mogą zostać zaprogramowane do ich krzywych charakterystyk.
Zarówno temperatury jak i ciśnienie mają programowalne stany alarmowe niskiej i wysokiej wartości. Sygnał alarmu wyprowadzony jest na zewnątrz dla podłączenia zewnętrznej lampki lub alarmu dźwiękowego. TP-1 rejestruje w stałej pamięci maksymalne wartości temperatury i ciśnienia.