mgl_header.png

Przedstawiciel

Dane techniczne

ODYSSEY dane techniczne

  • Wymiary:
    otwór montażowy: 302 x 198  mm
    miejsce na panelu: 317 x 202 mm
    głębokość montażowa (z wtykami): 115 mm
    rysunek montażowy z wymiarami
  • Masy:
    wyświetlacz: 1,9 kg
    RDAC: ok. 275 g
    SP-2 + SP-4: 135 g

  • Pobór mocy:
    EFIS: < 1,5 A ( w zależności od ustawienia jasności wyświetlacza)
    RDAC: 80 mA
    SP-2: 50 mA
    SP-4: 80 mA
    zakres napięcia zasilającego: 6 - 28 V

  • Wyświetlacz i sterowanie:
    Wysokiej jasności wyświetlacz TFT o szerokim kącie widzenia.
    Doskonała czytelność potwierdzona w bezpośrednim świetle słonecznym w warunkach pustynnych. Czytelny w okularach polaryzujących.
    Rozdzielczość: VGA (640x480) przy  przekątnej 10.4"
    Regulowany kontrast i podświetlenie. Ustawienie dzienne i nocne dla obu wielkości.
    27 klawiszowa klawiatura, w tym pełna numeryczna i klawisze funkcyjne
    Lampka alarmowa z przodu panelu z klawiszem potwierdzenia
    Możliwość pracy w trybie wielopanelowym (dwa lub więcej przyrządy połączone ze sobą)

  • Elektronika:
    Procesor Atmel AT91SAM9G20.
    8MB 32 bitowa pamięć flash do przechowywania programów i ich wykonywania.
    4MB  32 bitowa, w pełni statyczna pamięć RAM z podtrzymaniem bateryjnym.
    2MB dysk bootowalny flash.
    2MB przestrzeń flash na komunikaty głosowe.
    Wewnętrzny, wysokoczuły 16 kanałowy odbiornik GPS z dedykowanym procesorem ARM 7.
    Procesor graficzny Fujitsu MINT
    Procesor Atmega 128 dla obróbki danych i syntezy audio (procesor pomocniczy).
    16 bitowa wewnętrzna obróbka danych.

  • Oprogramowanie:
    Stały system bootowalny ze zdolnością do automatycznej aktualizacji systemu operacyjnego i oprogramowwania. Aktualizacje przekazywane za pośrednictwem karty SD/MMC.
    Autorski system operacyjny FlightOps.

  • Możliwości funkcjonalne (wytłuszczone cechy: tylko Odyssey i Voyager - niedostępne w Enigmie):
    • 9 w pełni programowalnych ekranów, które można zaprojektować na PC przy pomocy bezpłatnego oprogramowania. Setki łatwo konfigurowalnych przyrządów i innych elementów ekranowych w różnych formach: od tradycyjnych analogowych po wskaźniki słupkowe, odczyty cyfrowe, sztuczne horyzonty, HSI, ruchomą mapę itp.
    • W pełni konfigurowalna kontrola silnika, paliwa i pracy przyrządu
    • Głosowe podpowiedzi jako dodatek do alarmów wizualnych i zewnętrznych. Podpowiedzi głosowe mogą być nagrane przez użytkownika na PC w dowolnym języku.
    • GPS - ruchoma mapa, przeglądanie mapy. Współpracuje z mapami rastrowymi i wektorowymi
    • Świadomość przestrzeni powietrznych wraz z ostrzeżeniami. Monitorowanie granic pionowych i poziomych.
    • TAWS - świadomość ukształtowania terenu (elewacji)
    • Wyświetlanie widoków 3D (z danymi o terenie)
    • Monitorowanie pracy silnika przy wykorzystaniu do dwóch układów RDAC (dwa silniki lub wiele czujników). Współpracuje z RDAC XB, XD i VD.
    • Dodatkowe funkcje: listy kontrolne (checklists), książka lotów. Nawigacka GPS z olbrzymią pojemnością punktów trasowych (waypoints) (do 50.000) i bazą lotnisk (częstotliwości, pasy startowe, inne szczegóły)
    • Nawigacja do punktu lub trasowa z CDI, łatwe, w trakcie lotu tworzenie trasy na podstawie trasy bieżącej lub poprzez wybór z listy punktów trasowych (waypoints).
    • GLS - podejście do progu pasa wspomagane przez GPS wykorzystując standardowe wyświetlanie ILS ze ścieżką podejścia
    • Implementacja nawigacji VOR w oparciu o GPS. Można ćwiczyć standardową nawigację VOR bez konieczności posiadania radiostacji z nawigacją VOR.
    • Wykorzystuje standardowy wyświetlacz Odyssey VOR HSI
    • Funkcjonalność HITS (Highway in the sky) z nawigacją pionową
    • Widok pasa 3D  ze ścieżką podejścia 3D w oparciu o GPS podczas podejścia GLS
    • W pełni funkcjonalny autopilot - możliwość podłączenia serwomechanizmów za pośrednictwem USB Comm Extender
    • Możliwość sterowania zewnętrznym autopilotem. Można podłączyć dowolny autopilot zgodny z NMEA (sygnały RMB, RMC i GGA)
    • Praca VOR, ILS, Glide slope, localizer we współpracy z radiostacją Garmin NAV (zgodna z protokołem SL30)
    • Możliwość rejestracji danych przyrządów lotniczych, pozycji GPS, parametrów silnika. Duża pojemność na zapisy na karcie SD.
    • Możliwość przeniesienia książki lotów na kartę SD
    • Otwarta struktura plików - opublikowane formaty danych map i terenu
    • Graficzny kalkulator do obliczania ciężaru i wyznaczania położenia środka ciężkości, w pełni konfigurowalny przez użytkownika
    • 2 pokrętła konfigurowalne przez użytkownika i 7 przycisków funkcyjnych
    • interfejs ARINC 429 do komunikacji z niektórymi systemami ostrzegania o ruchu (TIS), niektórymi autopilotami oraz Garminami serii 400 i 500
    • magistrala CAN do odczytu sygnału ECU silników samochodowych konwertowanych do lotniczych
    • analogowe wejście NAV +/- 150mA dla wyświetlania CDI/LOC/GS przy podłączeniu do starszych, analogowych radiostacji nawigacyjnych.