XTreme to EFIS (Electronic Flight Information System) i EMS (Engine Monitoring System) połączone w jeden w pełni funkcjonalny system umieszczony w zwartej obudowie pasującej do tradycyjnego otworu 3 1/8" (80 mm).
Przyrząd wyposażony jest w wysokiej rozdzielczości wyświetlacz o przekątnej 4,3" charakteryzujący się szerokim kątem widzenia i doskonałą czytelnością, nawet w bezpośrednim świetle słonecznym (jasność 600 nitów).
Posiada wbudowany odbiornik GPS wykorzystywany do określania prędkośći względem ziemi (GS - Ground Speed) i zasięgów, a także jako backup dla czujnika orientacji (SP-4, SP-5). Nawet bez niego przyrząd może wyświetlać informację o przechyleniu na podstawie odczytów GPS!
Wyświetlacz w stosunku do okrągłej obudowy wchodzącej do otworu w panelu jest przesunięty w prawo pozwalając w ten sposób na instalację przyrządu z prawej strony standardowego sześciopaku.
W niedalekiej przyszłości możliwości zostaną rozszerzone o podstawową nawigację GPS (punkty zwrotne, trasy, wyświetlacz CDI - bez ruchomej mapy) oraz wewnętrznego autopilota (wystarczy dołączyć układ pośredniczący i serwomechanizmy).