mgl_header.png

Przedstawiciel

Autopilot

AUTOPILOT

Serwomechanizmy

USB Comm Extender
gs servo

Enigma / Voyager / Odyssey to również w pełni funkcjonalne autopiloty. Do jego wykorzystania potrzebne są  serwomechanizmy połączone z EFIS'em za pośrednictwem układu rozszerzającego ilość portów szeregowych (COM Extender).

Ze względu na bardzo wysoką jakość i wbudowane zabezpieczenia MGL Avionics zaleca stosowanie serwomechanizmów Gold Standard Servo firmy Trio Avionics.

Wbudowany autopilot może sterować zarówno po trasie poprzez punkty zwrotne, utrzymywać kurs, prowadzić nawigację pionową, wykonywać wiele innych funkcji, przy czym korzystać może zarówno z wbudowanych jak i zewnętrznych źródeł danych nawigacyjnych (wbudowany GPS, zewnętrzna radiostacja Nav Com itp.).

Sam EFIS może również służyć jako źródło danych nawigacyjnych dla zewnętrznego autopilota wysyłając do niego odpowiednią sekwencję NMEA.

W samolotach najczęściej wykorzystywane jest sterowanie 2-osiowe (przechylenie powodujące zakręt i pochylenie zmieniające wysokość) wymagające dwóch serwomechanizmów. Jednak przyrząd ma możliwość sterowania nawet aż pięcioma serwomechanizmami. W samolocie można sterować np. pochyleniem, przechyleniem, odchyleniem i mocą, a w śmigłowcach wykorzystać pełne 5-osiowe sterowanie.

Własności serwomechanizmów Gold Standard

Serwomechanizm Gold Standard posiada wbudowaną cechę "inteligentnego" sterowania dzięki zastosowaniu dwóch mikroprocesorów kontrolujących jego działanie. Ma on zaprogramowane prawo odłączenia się od sterowania w przypadku wykrycia jakichkolwiek odchyłek od normalnych parametrów pracy. Stale czuwa nad prądami i temperaturami sterowników, jak również wykrywa ewentualne zwarcia. Kontroluje również położenia korby i odłącza ją w sytuacjach odbiegających od normalnych warunków pracy (np. ekstremalne wychylenia sterów). Przestrzega ograniczeń przeciążeń oraz odłącza się przy wykryciu błędu komunikacji. Posiada również wbudowane sprzęgło poślizgowe, które w awaryjnych sytuacjach pozwala przejąć pilotowi kontrolę nad sterami nie uszkadzając serwomechanizmu. W stanie nieaktywnym w pełni odłącza wewnętrzne przekładnie, dzięki czemu nie ma żadnych dodatkowych sił utrudniających sterowanie ręczne.

Więcej informacji można znaleźć na stronie producenta: Trio Avionics