ODYSSEY dane techniczne
- Masy:
wyświetlacz: 1,9 kg
RDAC: ok. 275 g
SP-2 + SP-4: 135 g
- Pobór mocy:
EFIS: < 1,5 A ( w zależności od ustawienia jasności wyświetlacza)
RDAC: 80 mA
SP-2: 50 mA
SP-4: 80 mA
zakres napięcia zasilającego: 6 - 28 V
- Wyświetlacz i sterowanie:
Wysokiej jasności wyświetlacz TFT o szerokim kącie widzenia.
Doskonała czytelność potwierdzona w bezpośrednim świetle słonecznym w warunkach pustynnych. Czytelny w okularach polaryzujących.
Rozdzielczość: VGA (640x480) przy przekątnej 10.4"
Regulowany kontrast i podświetlenie. Ustawienie dzienne i nocne dla obu wielkości.
27 klawiszowa klawiatura, w tym pełna numeryczna i klawisze funkcyjne
Lampka alarmowa z przodu panelu z klawiszem potwierdzenia
Możliwość pracy w trybie wielopanelowym (dwa lub więcej przyrządy połączone ze sobą)
- Elektronika:
Procesor Atmel AT91SAM9G20.
8MB 32 bitowa pamięć flash do przechowywania programów i ich wykonywania.
4MB 32 bitowa, w pełni statyczna pamięć RAM z podtrzymaniem bateryjnym.
2MB dysk bootowalny flash.
2MB przestrzeń flash na komunikaty głosowe.
Wewnętrzny, wysokoczuły 16 kanałowy odbiornik GPS z dedykowanym procesorem ARM 7.
Procesor graficzny Fujitsu MINT
Procesor Atmega 128 dla obróbki danych i syntezy audio (procesor pomocniczy).
16 bitowa wewnętrzna obróbka danych.
- Oprogramowanie:
Stały system bootowalny ze zdolnością do automatycznej aktualizacji systemu operacyjnego i oprogramowwania. Aktualizacje przekazywane za pośrednictwem karty SD/MMC.
Autorski system operacyjny FlightOps.
- Możliwości funkcjonalne (wytłuszczone cechy: tylko Odyssey i Voyager - niedostępne w Enigmie):
- 9 w pełni programowalnych ekranów, które można zaprojektować na PC przy pomocy bezpłatnego oprogramowania. Setki łatwo konfigurowalnych przyrządów i innych elementów ekranowych w różnych formach: od tradycyjnych analogowych po wskaźniki słupkowe, odczyty cyfrowe, sztuczne horyzonty, HSI, ruchomą mapę itp.
- W pełni konfigurowalna kontrola silnika, paliwa i pracy przyrządu
- Głosowe podpowiedzi jako dodatek do alarmów wizualnych i zewnętrznych. Podpowiedzi głosowe mogą być nagrane przez użytkownika na PC w dowolnym języku.
- GPS - ruchoma mapa, przeglądanie mapy. Współpracuje z mapami rastrowymi i wektorowymi
- Świadomość przestrzeni powietrznych wraz z ostrzeżeniami. Monitorowanie granic pionowych i poziomych.
- TAWS - świadomość ukształtowania terenu (elewacji)
- Wyświetlanie widoków 3D (z danymi o terenie)
- Monitorowanie pracy silnika przy wykorzystaniu do dwóch układów RDAC (dwa silniki lub wiele czujników). Współpracuje z RDAC XB, XD i VD.
- Dodatkowe funkcje: listy kontrolne (checklists), książka lotów. Nawigacka GPS z olbrzymią pojemnością punktów trasowych (waypoints) (do 50.000) i bazą lotnisk (częstotliwości, pasy startowe, inne szczegóły)
- Nawigacja do punktu lub trasowa z CDI, łatwe, w trakcie lotu tworzenie trasy na podstawie trasy bieżącej lub poprzez wybór z listy punktów trasowych (waypoints).
- GLS - podejście do progu pasa wspomagane przez GPS wykorzystując standardowe wyświetlanie ILS ze ścieżką podejścia
- Implementacja nawigacji VOR w oparciu o GPS. Można ćwiczyć standardową nawigację VOR bez konieczności posiadania radiostacji z nawigacją VOR.
- Wykorzystuje standardowy wyświetlacz Odyssey VOR HSI
- Funkcjonalność HITS (Highway in the sky) z nawigacją pionową
- Widok pasa 3D ze ścieżką podejścia 3D w oparciu o GPS podczas podejścia GLS
- W pełni funkcjonalny autopilot - możliwość podłączenia serwomechanizmów za pośrednictwem USB Comm Extender
- Możliwość sterowania zewnętrznym autopilotem. Można podłączyć dowolny autopilot zgodny z NMEA (sygnały RMB, RMC i GGA)
- Praca VOR, ILS, Glide slope, localizer we współpracy z radiostacją Garmin NAV (zgodna z protokołem SL30)
- Możliwość rejestracji danych przyrządów lotniczych, pozycji GPS, parametrów silnika. Duża pojemność na zapisy na karcie SD.
- Możliwość przeniesienia książki lotów na kartę SD
- Otwarta struktura plików - opublikowane formaty danych map i terenu
- Graficzny kalkulator do obliczania ciężaru i wyznaczania położenia środka ciężkości, w pełni konfigurowalny przez użytkownika
- 2 pokrętła konfigurowalne przez użytkownika i 7 przycisków funkcyjnych
- interfejs ARINC 429 do komunikacji z niektórymi systemami ostrzegania o ruchu (TIS), niektórymi autopilotami oraz Garminami serii 400 i 500
- magistrala CAN do odczytu sygnału ECU silników samochodowych konwertowanych do lotniczych
- analogowe wejście NAV +/- 150mA dla wyświetlania CDI/LOC/GS przy podłączeniu do starszych, analogowych radiostacji nawigacyjnych.