Każda Enigma, Voyager lub Odyssey oddają do dyspozycji użytkownika dziewięć ekranów, Oznacza to, że dane nawigacyjne, parametry siilnika oraz inne dane mogą być przedstawione na dziewięć różnych sposobów, a przełączanie pomiędzy nimi następuje poprzez naciśniecie jednego z przycisków numerycznych.
Istnieje możliwość skorzystania ze standardowych ekranów dostarczonych wraz z urządzeniem, lub też zaprojektowania własnych, wykorzystując bezpłatne oprogramowanie na komputer PC. Do dyspozycji projektanta pozostają setki łatwo konfigurowalnych wskaźników i innych elementów ekranowych występujących w różnych formach: od tradycjnych zegarów analogowych po wskaźniki słupkowe, odczyty cyfrowe, sztuczne horyzonty, HSI, ruchomą mapę GPS itp. W prosty sposób można je przenosić na ekran, pozycjonować i formatować stosownie do potrzeb.
Kliknij ekran by powiększyć
Typowy syntetyczny ekran 3D pokazujący podejście do Los Angeles pas 07R. W dolnej części pasek z przyrządami silnikowymi |
Kliknij ekran by powiększyć
Ekran pokazujący typowe wykorzystanie nawigacji HITS (Highway in the sky). |
Kliknij ekran by powiększyć
Zbliżanie do brzegu. Uwydatnia przejścia terenu i wykorzystuje siatkę dla poczucia odległości i perspektywy |
Kliknij ekran by powiększyć
Zamiana syntetycznego ekranu 3D na obraz z kamery na podczerwień (FLIR) - obraz zainscenizowany |
Kliknij ekran by powiększyć
Ekran podzielony na dwie części pomiędzy widok syntetyczny z podstawowymi przyrządami i mapę wektorową z granicami przestrzeni powietrznych, lotniskami i mapą fizyczną. |
Kliknij ekran by powiększyć
Typowy ekran syntetyczny, ale z powiększonym modułem przyrządów silnikowych |
Kliknij ekran by powiększyć
Podział na ekran syntetyczny i mapę wektorową. Powiększony moduł monitoringu silnika. |
Kliknij ekran by powiększyć
Ekran dedykowany nawigacji z ruchomą mapą. Korzystać można z map rastrowych (papierowe mapy, georeferencjowane po zeskanowaniu) lub wektorowych. Możliwość pomniejszenia aż do widoku całych kontynentów. Mniejsze okno mieści główne przyrządy lotnicze, zostawiając maksimum miejsca na mapę. |
Kliknij ekran by powiększyć
Inna wersja podzielonego ekranu bez przyrządów silnikowych |
Kliknij ekran by powiększyć
Ekran umożliwiający przełączanie pomiędzy poszczególnymi mapami lotniskowymi. Z prawej strony wyświetlane wszystkie ważne przyrządy lotnicze. Na zdjęciu pokazana georeferencjowana mapa lotniska Los Angeles (KLAX) |
Kliknij ekran by powiększyć
Podobny ekran jak poprzedni, tym razem z mapą podejścia |
Kliknij ekran by powiększyć
Ekran pokazujący wbudowane narzędzie planowania lotów. Pozwala łatwo tworzyć trasy z punktów zwrotnych z dowolnych źródeł. Punkty zwrotne można tworzyć bezpośrednio na mapie, korzystać z wbudowanej bazy danych lub pobrać z innych, wcześniejszych tras |
Kliknij ekran by powiększyć
Mapa w trybie nawigacji w aktywnym holdingu. Punkt wejścia oznaczony małą strzałką w odpowiednim kierunku. Hold zmienia rozmiar wraz ze zmianami prędkości. Widać również radial VOR i aktualne OBS |
Ilustracja przedstawia funkcję zubożania mieszanki silnika 4-cylindrowego. Temperatura EGT pierwszego cylindra najpierw osiągnęła wartość szczytową a teraz jest o 34 stopnie niższa. Temperatury EGT drugiego, trzeciego i czwartego cylindra się nie zmieniały. Okno, jako półprzeźroczyste, aktywuje się pojedynczym naciśnięciem przycisku. Wykres przesuwa się z prawej do lewej pokazując ostatnie zmiany temperatur EGT. |